Cd&v wil gasboete voor wie drugs op zak heeft: "recreatief gebruik is deel van het probleem"
Nieuwe cijfers tonen aan dat druggebruik in ons land wijdverspreid blijft. Van ketamine en MDMA tot crack en cocaïne, van Hasselt tot Antwerpen. Volgens cd&v is het tijd om ook gebruikers duidelijker verantwoordelijk te stellen. Wij stellen daarom voor dat mensen die betrapt worden met drugs op zak een GAS-boete euro kunnen krijgen. GAS-boetes kunnen maximaal 500 euro bedragen. Ik diende een wetsvoorstel in om recreatief gebruik de kop in te drukken, want recreatief gebruik is deel van het probleem.